Beauty

Eu când cresc mare vreau să mă fac Influencer

Răsfoiam liniștită Internetul până când am dat de un articol despre influenceri (nu, nu are legătură cu mega-scandalul de săptămâna trecută cu hotelul și respectiva vloggerita) și m-a pus puțin pe gânduri, așa că m-am gândit să vorbesc cu voi pe această temă.

 

În momentul de față, cu toții știm că a fi blogger/vlogger/influencer implică și colaborări (plătite sau nu) cu anumite brand-uri care vor să lucreze cu X,Y sau Z. Mi-am dat seama că, din exterior, treaba asta cu blogging-ul este percepută de foarte mulți oameni în felul următor: bloggerul primește “n” (a se citi foarte multe) produse gratis, e plătit SUPER bine să pună o poză cu ele pe Instagram, zice 2-3 cuvinte de laudă și promovează cam tot ce îi pică în mână, dacă există o răsplată pentru acea promovare.

Ei bine, lucrurile nu stau chiar așa, sau nu ar trebui să stea așa (din punctul meu de vedere), iar dacă ați mai citit cel puțin un articol pe acest blog și/sau mă urmăriți pe Instagram – v-ați dat deja seama că nu promovez tot ce îmi iese în cale. Dar acest articol nu este despre mine.

 

Dacă v-aș spune că situația de mai sus este falsă, v-aș minți și nu vreau să fac asta. E adevărat că există mai multe categorii de bloggeri/influenceri:

  1. Persoane care își fac un blog sau un cont de Instagram și se autoproclamă bloggeri/influenceri în speranța de a primi produse gratis și cam atât. Oamenii de genul acesta sunt inofensivi, până îi lovește gelozia încep să împartă hate în stânga și în dreapta. Ocazional devin frustrați și își cumpără followers/likes, poate așa le crește stima de sine.
  2. Persoane care nu au absolut nicio treabă cu acest domeniu, ba mai mult, nu prea au avut treabă nici cu gramatica limbii române pe parcursul vieții, însă aspiră la notorietate, fani, again produse gratis și cam atât. Din categoria asta fac parte și fetele care azi au 1000 followeri și peste noapte au 300k (cumpărați, evident) – singurele lor atuuri fiind cele fizice. Pentru că asta vinde cel mai bine, nu? Ce contează să știm că un cuvânt simplu ca “NUANȚĂ” se scrie cu U și nu cu O?! Caz real, trist, I know.
  3. Persoane care își cresc un blog sau un cont de Instagram/Youtube din pasiune pentru skincare, makeup, fashion sau oricare alt domeniu. De ce? Pentru că le place domeniul și ceea ce fac, pentru că sunt pasionate de fotografie, de video sau pur și simplu pentru că își doresc să împartă experiențele lor personale care poate vor fi de folos și pentru alte persoane. Vorbesc despre fetele care si-au crescut comunitatea organic, despre cele care au ajuns la un anumit nivel pe munca lor. GG girls!
  4. And sadly…persoane care au muncit pentru blogul lor mult timp, și-au format o comunitate, dar simt că munca lor nu este apreciată într-o lume în care contează doar ca numărul de followers să fie format din minim 2 cifre și să se termine cu k. Fete care au o comunitate mică, dar solidă. Foarte multe fete se află în situația asta și apelează și ele la followerii cumpărați. De ce? Pentru că au senzația că este ultima opțiune rămasă pentru a fi “în rând cu lumea”. Girls, we love and read you. You don’t have to do this.

Pe vremea când am început eu să urmăresc bloggeri români, nu erau mulți, dar erau de calitate și asta se vedea clar prin conținutul pe care l-au produs și îl produc în continuare. Acum sunt peste tot, toată lumea e blogger sau influencer. Să nu mă înțelegeți greșit, nu am ceva personal cu ei, doar că nu înțeleg ce aș putea extrage util din poze repetitive cu sânii unei domnișoare.

 

Activitatea mea de blogger, dacă pot să îi spun așa, împlinește un an chiar luna viitoare. Așa cum știți, am pornit blogul din pasiune, pentru că multe dintre voi m-ați întrebat diverse lucruri legate de machiaj, de produsele pe care le folosesc la un machiaj, de diverse tehnici de aplicare ale acestuia-and the list goes on. Nu m-am gândit că o să devin milionară peste noapte și nici nu s-a întâmplat lucrul acesta.

Este adevărat că în urma muncii mele din acest an am avut plăcerea să colaborez cu diverse brand-uri pe care le apreciez și este adevărat că noi, bloggeri, primim diverse produse spre testare. Nu am ascuns niciodată acest lucru. iar dacă postez ceva ce implică un produs primit, acel review va fi mereu sincer și trecut prin filtrul meu personal, cu bune și cu rele (dacă există). Și pentru că tot suntem aici….

  1. Nu ne plătește nimeni să scriem sau să postăm “de bine” despre un brand sau un produs. Nu e o obligație. Da, primim produse. Da, scriem despre ele, dacă sunt interesante sau dacă ne-au surprins plăcut sau neplăcut. Pentru că vrem să ajungă la voi informații utile despre produse pe care avem șansa se le testăm primii. În cazul în care există și o parte financiară, nu văd nimic rău in asta cât timp bloggerul este sincer (cu el în primul rând) cu audiența sa. La urma urmei și noi muncim pentru articole care nu se scriu în 15 min sau pentru video-uri care nu se filmează și nu se editează singure.
  2. Există și colaborări plătite, însă, dacă ești un blogger care are măcar 10% demnitate, le accepți pe acelea în care chiar crezi.

Sper că am făcut măcar 1% lumină în toată confuzia asta legată de bloggeri și sper ca pe viitor să rămână în online persoanele care chiar își fac treaba și sunt dedicate. Știu că nu va schimba lumea acest articol, nici nu sper la ceva de genul ăsta. Nu am scris aici un roman ca să vă arăt cumva că sunt eu cea mai tare. Am vrut să vă spun doar câteva cuvinte care îmi stăteau de mult în gât și sper că nu am fost înțeleasă greșit. Acum am ajuns la finalul articolului si nu găseam un titlu potrivit, bine că m-a salvat prietena mea Adriana. Pwps Ad

Până atunci, vă țin în continuare la curent cu părerile mele personale despre tot ce mi se pare relevant, interesant și nou în domeniu. Vă pup!

& Stay Beautiful. Inside & Outside

Maria ♥

%d blogeri au apreciat: